אל מול העלייה באירועי השנאה "תג-מחיר" התכנסנו כדי לשמוע וללמוד על התופעה

אל מול העלייה באירועי השנאה "תג-מחיר" התכנסנו ב-י' באלול, 10.09, במכון ון-ליר בירושלים כדי לשמוע וללמוד יחד על האידאולוגיה והמסוכנות שמאחורי התופעה.

המושב הראשון עסק באידאולוגיה היהודית שמאחורי התופעה המביישת:

הרב ליכטנשטיין ראש ישיבת הר עציון, הביע את התנגדותו הנחרצת לתופעה וקבע כי אין לה מקום ביהדות. הוא שאל כיצד יתכן שהיא עוברת לסדר היום של הציונות הדתית ושל החברה הישראלית, וציין כי מעבר למבצעי הפשעים, גם לסביבה שמאפשרת להם להתקיים ולא מוקיעה אותם יש חלק בפשע.
שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי רוזנפלד ז"ל שנרצח בפיגוע טרור בשנת 2015 שיתפה כי לפי שמועה שהגיעה אליה הצתת הבית בדומא (בעקבותיה נשרפו למוות בני משפחת דוובאשה) הגיעה כמעשה נקמה על הרצח של מלאכי, עובדה שפגעה בה וזעזעה אותה. היא שבה והדגישה שמעשים כגון אלו עומדים בניגוד גמור לאופיו של מלאכי ולחינוך שקיבל בבית.
ד"ר רפאל שגיא, איש שב"כ לשעבר וחוקר הגותו של הרב יצחק גינזבורג, סיפר על הגותו המסוכנת של הרב גינזבורג, אשר מטיף בספריו להקמת מדינה תורנית שתוקם על חורבותיה של המדינה הציונית שאותה יש להרוס ולנתץ כפי שיש לנהוג בעבודה זרה.

המושב השני עסק במסוכנות התופעה ובהשפעותיה על החברה הישראלית:

יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר ציין כי פעילי תג מחיר המציתים ומחללים כנסיות ומסגדים עלולים לגרור אותנו למלחמה דתית שתהיה עקובה מדם ותסכן את כל יושבי האיזור. הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, ציינה כי גורמי האכיפה מעדיפים שלא לעסוק בדברי הסתה וגזענות של רבנים, והציגה נתונים המעידים כי רק 3% מכלל העתירות שהוגשו בעניין הובילו להגשת כתב אישום בגין הסתה לגזענות.

תודה רבה לכל הנרשמות והנרשמים לכנס, קטעים נבחרים הועלו לערוץ היוטיוב של תג מאיר.

לדבריו המלאים של הרב משה ליכטנשטיין – לחצו כאן

לדבריה המלאים של שרה רוזנפלד – לחצו כאן

"סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורודפהו"