כדי להתמודד אתגרים בתחום החינוך פותחו סדנאות ומערכים מותאמים לקהלי יעד שונים שמטרתן לחבר קבוצות משכבות גיל שונות ומרקעים מגוונים מהחינוך הפורמלי והלא פורמלי.

שיעורים מקוונים:
כוחה של המוזיקה: טומי חסון הוכה בתחנה המרכזית בירושלים רק משום שדיבר בערבית. חבריו מהאקדמיה למוזיקה חזרו לתחנה המרכזית וניגנו שם מוזיקה במקום להתנהג באלימות. מערך על הגשרים שהמוזיקה בונה בינינו.

יהודים ונכרים: בת פרעה הצילה את משה רבנו מטביעה ביאור. כמה שנים מאוחר יותר נחלץ משה לעזרתן של בנות מדין. הפרק הזה בספר שמות מעלה שאלות של סיוע לאדם מקבוצה אחרת והתכונות הנדרשות לכך.

כתובת של שלום: במנזר בית ג'מאל שליד בית שמש גרה בשלווה קבוצת נזירות. יום אחד הן התעוררו למראה של גרפיטי גזעני על קירות המנזר. בתגובה, אנשי תג מאיר ארגנו קבוצת ילדים שפרסו יריעות בד על הגרפיטי וכתבו עליהן מילים של אחווה ושלום.

בית הספר הדו-לשוני: חדר כיתה א' בבית הספר הדו-לשוני בירושלים הוצת ונשרף כליל. מחוץ לבית הספר רוססו כתובות נאצה. אנשי תג מאיר ארגנו צעדה עד בית הספר ובסופה שיעור משותף ליהודים וערבים.

ביקורים וניחומים: בדרך כלל אנחנו הולכים לנחם אבלים שאנחנו מכירים, שחיים באותה עיר שלנו ומקיימים אורח חיים זהה. מה קורה כאשר אנשים מבקרים אבלים מדתות שונות, ויותר מזה – כאשר הנפטר היה קורבן למעשה טרור?

יאללה, מדברים ערבית: בתקופה האחרונה הותקפו כמה דוברי ערבית בירושלים. בתגובה, יצאו תלמידים יהודיים ממגמות ערבית לרכבת הקלה כדי להחזיר את השפה למרחב הציבורי בירושלים. הפעילות עוררה שאלות כמו – מה מקומה של השפה בחיינו ואיך אנחנו יכולים לגייס אותה כדי לגשר על הפערים?

מערכים בנושאים שונים:
הקול היהודי: איך להפוך את היהדות לרלוונטית בחיי היום-יום ולתת לה ביטוי מעשי במציאות העכשווית?
קולות מירושלים: להבין את המגוון העשיר שיש בירושלים ומה עושה אותה עיר מיוחדת כל כך, ולהראות שהמציאות המגוונת אינה שחור ולבן.
תרגיל באקטיביזם: חינוך לאקטיביזם ולמעורבות במרחב הציבורי והבנה מה נדרש כדי ליזום פעילות אקטיביסטית מוצלחת. המקרה של תג מאיר כמקרה בוחן.

מחפשים עוד חומרים? פנו אלינו!